Followers

Wednesday, October 24, 2012

Hargai.

Assalamualaikum.

Sekarang, di saat aku menulis blog nie aku berada di hospital. Tido sini, teman toknek aku. She was admitted last night. Dah berbulan jugak aku tak jumpa toknek rasanya. Padahal it takes only 30 minutes from home to kampung.

Why? Sebab aku dahulukan ego. Well. Its family problem thingy. Terasa dengan kata kata orang yang buat aku taknak jejak kaki ke kampung.

Honestly, aku terasa jugak kadang kadang dengan toknek nie. Biasalah, orang tua kan? Cakap lepas. Manusia pesen angin macam aku nie memang kerja nak terasa dan marah je lah. But deep inside, sayang aku dekat toknek is over everything. Walaupun aku selalu membebel sebab kena marah.

Aku bersyukur, aku ada peluang untuk jaga toknek di saat saat macam nie. Aku dengan Adam are the only cicit yang membesar dengan toknek and toknek Siti. Diorang madu yang tinggal serumah and love each other like siblings. Toknek Siti passed away in 1997. So, tinggal toknek sorang ja sekarang.

My other cousins, sedih bila toknek tak sihat. But they are not here to take care of her. Aku nie sampai dah tahap menyampah bagai kekadang. Melampau jugak tapi nak buat macam mana. Jaga orang sakit memang memerlukan kesabaran yang paling tinggi, plus orang sakit yang tua. Double the patience.

However, semoga toknek terus sihat. Dan semua orang terus bersabar untuk layan kerenah toknek. Amin.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...