Followers

Monday, July 29, 2013

Satu perangai!

Salam. Selamat awal pagi :p

Dah berapa hari puasa? Hah! Baru sibuk nak kira, puasa tak puasa nie? Hahaha.

Perempuan, dia ada satu macam perangai tau. Perangai meroyan tak tentu hala. Kan?

Sb terlalu sayang, terlalu sedih, terlalu rindu, terlalu sakit. Jadi untuk meluahkan segalanya, dia meroyan. Kat facebook, twitter, keek, blog, yda yda yda. 

Salah perempuan kah?

*angkat bahu*

Jujur, aku merindu. Terlalu rindu. Justeru, izinkan aku meroyan sedikit di sini.

Bukan kita minta, ditemukan. Dan bukan kita minta untuk jatuh cinta serta saling menyayangi. Bukan aku minta perasaan rindu ini bertamu, dan bukan engkau minta aku merindu. 

Perasaan satu anugerah terindah. Menambah rencah, memberi perisa dalam kehidupan. Bagaimana kita campurkan, bagaimana kita asingkan, terpulang. Terpulang kepada kita.

Perasaan kita adalah anugerah. Anugerah yang bukan kita minta. Anugerah yang bukan semua orang ada. Anugerah yang paling berharga. Kalau kena dengan caranya, gayanya, ia lah anugerah yang harap boleh bawa kita ke syurga sana.

Aku redha. Dia terima. Dan cuma kita tahu apa rasanya anugerah terindah milik kita. 

Sayang. Aku rindu. Kamu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...