Followers

Sunday, March 31, 2013

Soup of the day.

Salam. Petang.

Cerita dia, aku tak tahu nak letak tajuk ape dekat tajuk. Aku pandang semangkuk mushroom soup kat sebelah aku yang selow bebenau aku nak habiskan nie. Memula aku nak letak mushroom soup, lepas tu nak taip mushroom soup of the day, tapi bunyi tak sedap langsung, jadilah tajuk sekarang nie.

Kenapa selowwww sangat nak habiskan soup yang selalu sepantas kilat ak licinkan nie? Jawapannya, sebab soup terlekat di tekak, taknak masuk. Perasaan nie selalu datang bila? Bila kau sebenarnya sedang berada dalam situasi paling awkward tak tahu nak cakap. Sekian.

Kenapa kau rasa awkward? Selain daripada awkward sebab kau sedang duduk makan dengan seseorang yang pertama kali kau bertemu, awkward jugak boleh terjadi bilamana kau berjumpa dengan seseorang yang pernah kau sayang, atau dia pernah sayang kau. Deep sangat tu. Deep yang makan deep sendiri tu. Rolling in a deep shit namanya nie.

Apa yang perlu dilakukan untuk menghilangkan rasa awkward ini?

Pertama, jangan tunjuk sangat kau punya awkward tu. Serious. Sebenarnya aku rasa bukan kau sorang je awkward, dia pun awkward jugak kot. Kecuali lah dia memang totally move on, boleh buat macam kau nie just another piece of shit dalam hidup dia, mungkinlah takde langsung awkward tu. Nampak tak game aku nak menyakitkan hati orang? Aku yakin most of us pernah rasa benda nie. HAHAHAGHAMJADAH!

Kedua. Kau buat cool walaupun kau tak cool. Buat cool nie pun ada banyak jugak cara. Satu, buat macam kau memang tak kenal dia. Dia pun akan buat macam tak kenal kau. Tapi nampak bodoh lah sebab aku yakin orang sekeliling tahu korang kenal each other. Sakit hati pun ye jugak. Aku tak berapa sokong cara nie. Atau, kau buat je macam biasa. Ini kau, hati kau tak sakit, hati dia pun tak sakit. Kau pun bukannya terus bercinta kan? Memula dulu pun kawan biasa kan? Just return to that phase. Iye. Aku faham. Takkan same. Die takkan berulang balik sampai korang bercinta semula, tapi at least takdelah kau atau dia hilang each other like forever. Berlakon pun takpe kalau belum boleh betul betul ikhlas. Okay?

Ketiganya. Bila kau rasa macam cannot go sangat. Pergi terjun bangunan je. Hek eleh sangatlah kau nie. Bukannya dunia berakhir pun. Jumpa dengan ex je kot. Apadahal? JAHAHAHAHAHAHANAM kan?!! Serious la nie. Takde pape lah. Kecuali kalau mulut masing masing kata move on tapi hati tak. Kan sayang? Opsy doody do :)

Semua orang akan melalui fasa yang sama. Semua orang. Kecuali dipisahkan oleh mati. Mintak dijauhkan. Iye, betul, mulut aku kata move on tapi hati aku? Jeng jeng jeng. Tak siapa yang tahu. HAHAHAHAHAKTUIH.

XOXO
Goodnight people :)




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...