Followers

Wednesday, May 23, 2012

Perasaan paling celaka bila bercinta: Insecurism.

Assalamualaikum..kum..kum..kum..

Hihihihik. Belum apa apa dah gedik. Pang kang! Dah lega demam ye Hamham? Eh salah, nama baru, Cik Elle. Awwwawaw. *PANG DUSH DUSH*

Sebenarnya, aku ada masalah jiwa dua tiga hari lepas, so aku private blog aku kejap. Ini pun malas nak menulis sebenarnya, sebab takut emo, tapi apakan daya, selaku bakal penulis novel tersohor suatu hari nanti, nafsu nak menulis tu tak dapat dibendung. Tapi jangan risau, aku takkan emo. Aku kan selebriti, kena terima hakikat hidup sentiasa diperhati. Kahkahkah.

*pause sejenak*

Kenapa tajuk aku gitu? Entah lah. Sebab aku ada terbaca komen orang pasal kawan lelaki dia terhegeh hegeh ke girlfriend kot. Cenggitu lah lebih kurang. So, aku pun terfikir nak buat entry nie.

Apa makna insecure? Insecure nie adalah satu perasaan tak selamat, rasa rendah diri, rasa diri sendiri tak dilindungi. Gitulah lebih kurang. Kan?

Insecurism? Entah. Aku reka sendiri je perkataan tu. Sedap kan bunyi dia? Hihihik.

Kenapa insecure?

Satu reason paling mudah dan senang access ke otak adalah, sebab partner kau tu kacak, cantik, kaya, berkerjaya atau senang cerita perfect nak mampos. Betul. Tak ada manusia perfect, tapi itulah. Kalau pakwe kau Shaheizy Sam, tak ke kau meroyan tengok dia berpeluk dengan Intan Ladyana? Woi. Aku boleh menangis tujuh hari tujuh malam tahu. Fator utama adalah, kau sebenarnya rasa rendah diri dan tak berapa nak layak jadi partner dia, tapi kau nak jugak -.-"

Insecure bila kau tahu, partner kau nie ramai kawan sejantina dengan kau *ini bukan kes LGBT*. Tengah jejalan, ada je yang nak tegur, classmates lah, clubmates lah, roommates lah. Eh! Kuikuikui. Yang jenis cool, tak kisah, okaylah. Tapi yang rasa insecure nie kenapa? Sebab kau rasa tak selamat. Kan? Kau rasa macam, ramainya perempuan/lelaki sekeliling dia nie. Kau akan rasa, betul ke diorang nie kawan je? Tetambah bila kau tahu partner kau mesra alam. Apatah lagi yang menegur menjeling partner kau macam nak terkam. Phew. *lap lap peluh di dahi*

Ada beribu lagi alasan kenapa kau rasa insecure. Kau sendiri tahu.

Ciri ciri orang insecure.

Tak faham jugak motif gambar nie -.-"
Kau akan check his/her handphone. BBM chat, inbox, call log, segala. Sentiasa. Pantang jumpa. Ini kalau kau geleng 180 darjah, aku tambahkan lagi 180 darjah, biar teleng. Ada yang jenis stalk satu satu kawan kat FB, siapa yang komen tu semua akan jadi mangsa untuk kau stalk. Paling tak best, contact dalam telefon kau semua tinggal manusia sejantina atau paling tidak pun, memang adalah kawan lain jantina dengan kau yang dia approve untuk terus berada dalam list contact. Sakit bhai!

Sebenarnya, kita akan rasa insecure sebab kita tak percaya pada partner dan diri kita sendiri. Kan? 

Betul lah. Kita rasa macam dia ada orang lain, kita rasa macam dia nak taknak je kat kita, kita rasa macam kita nie tak cantik/kacak untuk dia, kita rasa kita bukan yang terbaik, kita rasa dia terpaksa suka kita. Macam macam perasaan yang kita rasa. Sebab tu aku cakap, perasaan paling celaka. 

How to overcome?

Nanti kita cerita dalam entry entry akan datang. Yep. More to come. InsyaAllah. Aku dah cakap, macam mana pun, aku takkan kuburkan blog aku macam tu saja. Blog aku adalah luahan aku, pandangan aku, bukan untuk dibuat modal bercerita. Kalau kau tak suka, kau jangan baca. Kalau kau nak baca jugak, baca, tapi jangan menjaja.

Lautan rindu melanda jiwa.




2 comments:

Anisa Hang Tuah said...

dah lama tak bercinta -__-

Cik Elle said...

hahaha. pergi bercinta cepat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...