Followers

Thursday, April 26, 2012

Terima kasih, kawan.

Ehem. Hai.

Gugur.
Aku tahu aku bersalah sekarang nie sebab sepatutnya aku sedang study untuk paper SM besok pagi tapi aku sesukahati menaip entry baru.

Selepas entry aku tiga hari lepas, kemain aku dapat phone call dari seluruh Malaysia, utara selatan timur barat semua untuk bertanyakan perkembangan terbaru hidup aku. Jangan risau kawan, hidup aku macam biasa, yang berkembang cuma badan aku -.-"

Aku tahu, kawan kawan aku cukup concern terhadap apa apa pun yang berlaku dalam hidup aku. Sumpah aku appreciate. Tak ada kawan yang macam korang. Well, you know who you guys are kan? Terima kasih.

Aku bukan nak jadi manusia degil, serious bukan.

Okay, tadi aku dapat statement dari seorang member nie, "You're important to them. Not your happiness" Dan aku selaku manusia lembap dalam mencerna ayat seriously terasa tertekan dengan ayat yang dia bagi. Oh, so my happiness is not as important as I am? So, its okay if I'm not happy as long as I am safe from being cheated on, used, and all? Seriously?

Aku tak cakap aku sanggup ditipu asalkan aku bahagia. Soalan aku sekarang, aku sedang ditipu ke?

Soalan tu biar insan yang berkenaan je jawab. Kalau aku fikir pasal jawapan kepada soalan tu, mungkin aku kena ambil MC setahun. Tak pepasal jek. Kan?

Sekarang aku terfikir, penting sangat ke kebahagiaan aku?

Kemudian aku terfikir lagi, sejauh mana aku akan pergi?

Dan aku terus berfikir dan berfikir. 

Banyak sangat benda aku fikir. Benda yang tak perlu pun kadang kadang. Aku bukanlah pemikir yang bagus pun. Tak menyelesaikan masalah negara pun. Masalah sendiri pun tak selesai. Dengan berfikir terlalu banyak, tak membantu hidup aku pun. Tapi tu lah, aku tetap jugak berfikir.

Sama.

Walaupun aku tak perlukan dia. Ada dia, tak ada dia, aku tetap akan hidup macam biasa atas muka bumi yang semakin cacamerba nie. Tapi, aku mahu dia.

Nanny McPhee pernah cakap, "When you need me, but you don't want me, I'll stay. But when you want me, but you don't need me, I'll go"

Apa kena mengena? One day, dia akan pergi kepada orang yang lebih memerlukan. In the previous entry pun aku cakap benda yang sama. But, for the time being, please stay. Please? Please let me be with him. Please? Please gimme chance to feel the love. Please?

I might be addicted. I might be pathetic. Ah, kata kawan kan? You guys must know me very well already, aren't you? Korang kata aku kuat, korang kata aku boleh buat. So, this shouldn't be a big problem too later kan? Pasrahnya aku. Patheticnya. Loser gila!

This time. I won't cry. I promise. I am taking the risk. I might break it. But please, lemme try.

Kenapa entah entry nie aku rasa sayu. Sebab aku rasa macam semua orang menentang aku. Yes. Aku yakin semua orang tak setuju. Tak ada orang yang setuju dengan tindakan aku. Dan kali nie, entah kenapa, aku menentang arus pendapat semua orang. Selfish kan?

Sebab tu aku cakap, apa pun jadi, aku akan tanggung. Sendiri.

Dah. Aku hargai nasihat korang. Aku ambil kira setiap nasihat. Semua masuk dalam kepala tak keluar keluar. Semua aku simpan dalam hati dengan cop urgent. Aku mintak maaf. Aku bukan arrogant. Bagi aku satu peluang lagi untuk percaya pada kata hati. Walaupun mungkin kata hati aku menipu untuk yang kesekian kali.

Malam realiti. Aku mahu terus bermimpi.

Kenapa realiti tak seindah mimpi?


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...