Followers

Friday, April 27, 2012

Sewel. Maha. Sewel.

Salam.

Okay okay. Memandangkan baby tengah tidur dan aku pun tak ada kerja dan tak ada isu, meh aku nak sembang politik sikit. Politik? Boo Ilham boo. *lap lap hingus*

Sebenarnya, sejujurnya, aku langsung tak setuju dengan demonstrasi mak nenek nie. What the hell do you really want? Macam dah tak ada cara lain kau nak buat? Come on people. Jadi manusia bertamadun boleh tak?

Okay first. Let me start with those mahasiswa out there yang berkhemah berhari hari dengan nama perjuangan kononnya datang menuntut free education. Free education macam mana yang korang nak nie? Free penampor nak tak?

Manusia jenis bagi betis nak peha. Eh kamon. Kerajaan bukan bagi peha lagi tau ke korang, selulit selulit kat peha semua korang dah tibai. Subsidi bukan 6% tau korang dapat. Subsidi tu 100-6, 100-7, 100-8, dan so on. Kiralah sendiri. Pandai tak kira? Kalau tak tu aku faham lah kenapa kau kena buang, kena gantung segala. Sebab tak pandai, tak cerdik, tak guna akal Allah bagi. Ini lah jadi.

Ridiculous tahu?!

Aku tahu, sebenarnya, perkhemahan puak puak nie sekadar nak menghangatkan lagi bahang bahang Bershit 3.0 yang akan diadakan besok. Aku tahu. Korang nie syok sendiri konon jihad perjuangan pergi mampuslah korang tu. Padahal digula gulakan dengan benda bangang oleh pembangkang. Digunakan untuk nampak sokongan mahasiswa kononnya.

Korang pergi mati boleh?

Aku mahasiswa. Kawan aku pun ramai je mahasiswa, dan ramai tak redha bila korang gunakan nama mahasiswa untuk agenda politik kotor pembangkang tu. Sedarlah! *bagi minum air Yasiin bebanyak sambil tepuk tampar pipi korang* Oh lupa, korang nie bagi minum air Yasiin  lima gelen belum tentu sedar dunia.

Eh, kenapa aku emo nie? HAHA.

Aku setuju hutang mansuh. Sumpah aku setuju gila babi weh. Tapi, ingat nie, where's the manners? Pandai hutang pandai bayar lah babe. Kawan aku masa kat uitm dulu, member pinjam seringgit nak buat naik Rapid pun dia mintak balik. Nampak tak? Bukan kira berkira tu, sebab kau mintak pinjam kan, kena lah bayar. Logik lah jugak. *Padahal kitorang kutuk dia gila babs.* Bhahaha.

Logiknya kau kena blacklist dari bank segala sebab tak bayar hutang adalah, hutang PTPTN yang berapa ringgit sebulan pun kau tak mampu bayar, apatah lagi hutang kereta, rumah, etc yang confirm confirm lagi tinggi bayaran bulan bulan tu. Kau ingat bank nak ambil risiko loan kan duit dekat manusia tak bertanggungjawab macam kau? Kau tak bayar, kereta kena tarik. Sama lah. Put it that way lah. Apa bezanya PTPTN dengan bank? Dua dua bagi kau duit. Alang alang apa kata mansuhkan bank jugak? Kan? Boleh mansuh hutang hutang berpuluh ribu tu. Rakyat confirm pangkah kau!

Okay jap. Blog aku nie selalunya blog luahan perasaan jiwang jiwang, sweet sweet, sedih sedih, emo pun dekat pakwe jek. Nie nak kira macam mana aku dah salah guna blog aku nie? Nie semua SMM punya pasal. Adam Adli punya pasal. Sebagai denda, kapel dengan aku jom? Kalau kau belum disentuh cik abang kau la. HAHA.

So, berpeluh peluh aku menaip. Nak banned aku pun ikut koranglah. Aku taip jek apa aku nak taip. Hak bersuara katanya. Aku tahu, ada ja yang nak provok aku. Eh, pergi mampuslah.

Lagi satu aku nak cakap, manusia paling loser dalam dunia adalah bila sikit sikit nak ungkit, "Alah, Rosmah boleh beli cincin 24 juta guna duit rakyat," Kau manusia paling loser tahap selipar jamban tali putus. Tak guna langsung. #okbai.

Mansuhkan perangai tak bertanggungjawab kau pelis?


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...