Followers

Tuesday, April 24, 2012

Perkara 20: Perangai entah apa apa perempuan yang lelaki perlu faham #random

Salam. Kembali aktif menulis? Naaaa. Ini entry lama yang aku baru nak post. Nie salah satu perangai lahanat jugak. Jenis kepam entry sampai berkulat, baru nak post. Hewhewhew.

Ini adalah some of perangai perempuan yang aku rasa selalu bawak masalah dalam relationship. Seriously. Kalau bukan perangai engkorang engkorang, maknanya ini adalah perangai aku seorang. Tapi sumpah, kalau dalam 20 nie tak ada perangai engkorang, aku rasa engkau kena check balik, betul ke tidak engkau nie perempuan? 

Nah tengok sikit. Nie baru pendapat sendiri, belum aku buat survey. Kalau buat survey macam selalu, mau seratus aku list nie. Kan? Tak payah nak buat muka tak bersalah la cik kak sekalian alam. 

We are cute like babies ;p
1. Perempuan akan merajuk anytime anywhere suka hati dia.

2. Terlalu sensitif dengan benda benda kecik yang kau rasa macam, "Eh, takkan pasal nie pun nak merajuk?" A'ah. Dia merajuk pasal benda tu!

3. Bila dia suka something, dia nak beli tapi teragak agak, the boyfie kena sokong suruh dia beli, sebab dia akan main acah acah nak beli ke taknak, bla bla bla.

4. Menangkan aje kalau time bertekak tu. Later dia akan reflect dan mintak maaf.

5. Perempuan suka surprise. Bunyi cliche tapi memang perempuan suka surprise.

6. Akan dengar cakap boyfie kalau boyfie tegas. When it become otherwise, be prepared.

7. Mudah rasa tersentuh dengan keprihatinan lelaki. Even by doing some simple things, you can surely win her hearts.

8. Dia nak kau msg dia dulu. Dia nak kau cari dia dulu dan bukannya dia yang mulakan.

9. Effort. Dia nak tengok effort kau untuk bersama dia.

10. Perempuan mudah tertipu dengan mulut manis lelaki. Like seriously.

11. Acting tough tapi lembut hati macam kapas.

12. Manja. Kasar mana pun seorang perempuan tu, dia ada perangai manja dalam diri.

13. Alert dengan setiap perubahan yang melibatkan orang yang dia sayang.

14. Tak suka bila diabaikan. Tak suka bila bbm, msg tak dibalas or balas lambat.

15. Pandai berlakon. Cuba untuk tak tunjukkan apa yang ada dalam hati walaupun sebenarnya dia tengah menanggung kesakitan.

16. Apa yang dia tak luahkan secara direct, cuba kau cari dekat blog, twitter or status FB. Confirm ada. So, nampak mcm kau concern lah jugak.

17. BF dia kena jadi BF kuasa dua. BoyFriend dan BestFriend.

18. Ego. Ego lelaki memang tinggi, tapi ego perempuan nie, kau layankan aje. Sebab dia saja ja bajet macam ego padahal tak pun.

19. Suka bila orang ambil berat pasal dia. Ingat tarikh birthday, wish good luck for exam. yda yda yda.

20. Buatlah apa pun, cakaplah apa pun, in the end, dia akan buat sukahati dia. 

End.

Basically, ini cuma pendapat aku. Iyelah. Pendapat manusia muka tenuk. *nampak sangat butthurt dengan komen orang* Memang butthurt lah bangang, dia kata muka aku macam tenuk. Dapat ke aku orang tu, pergh, memang aku hantar dia jumpa Adam Adli. Tengok mana lagi tenuk. Hehehek.

Dah lah. Nak mandi. Nak kawen study. Sobs.

Tenuk tenuk pun ada orang sayang. Apadahal?



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...